BLOG /Zespół Szkół Gimnazjum Publiczne Nr 1 im. ks. prał. St. Gawlika w Radziechowach

RSS

Jeszcze trochę i będzie całe ognisko

02.02.2017

To kolejny dzień, więc przedstawiamy kolejną osobę: Na imię mam Kamila. Chodzę do tej samej klasy co Nina i Dominik. Z powodu mojej miłości do zwierząt jestem wegetarianką. Nie jem miesa, bo uważam, że to niehumanitarne. Lubię pływać, malować i czytać- czytam w każdej wolnej chwili i wszystko, co mi wpadnie w ręce. Książki są mi prawie tak niezbędne do życia jak powietrze czy jedzenie. Interesuję się także architekturą, uwielbiam podróżować i zwiedzać duże miasta pełne zabytków. 

Zobacz więcej

To już dwa płomienie...

01.02.2017

Na imię mam Karolina, choć zdecydowanie wolę, gdy ludzie zwracają się do mnie Nina. Mam 15 lat i jak Dominik chodzę do klasy 3a. Interesuję się medycyną, a w wolnych chwilach- sportem. Lubię jeść, ale nie lubię galaretki. Lubię się uczyć, zwłaszcza biologii i chemii. W przyszłości chciałabym zostać lekarzem, a dokładnie pediatrą. Zawsze lubiłam zajmować się dziećmi i organizować im czas. W wolnych chwilach gram w siatkówkę. Lubię motywujące cytaty, które dają mi chęć do dalszego działania."Człowieka można zniszczyć ale nie pokonać". Kolekcjonuję skarpetki o różnych, śmiesznych wzorach. No bo powiedzcie, czy to nie urocze, takie małe mopsy albo kotki na skarpetkach? Bardzo lubię podróżować. W przyszłości chciałabym zwiedzić Malediwy. Uważam je za piękny kraj. To moje marzenie i na pewno bedę dążyć do jego realizacji.  

Zobacz więcej

Na pierwszy ogień...

31.01.2017

 Kiedy dodaliśmy posta o tym, że będziemy przedstawiać siebie, pojawił się problem. Kto pierwszy? Po długich negocjacjach, zacięty walkach ( papier kamień nożyce) i wszelakich dyplomatycznych formach rozwiązania tego problemu- chłopak. Przedstawiamy naszego kolegę i zapraszamy do przeczytania jego "kilku słów" o sobie. ;)" Jestem Dominik, mam 15 lat, chodzę do klasy 3 "a" o profilu sportowym, do gimnazjum  w Radziechowach. Interesuję się sportem- uczęszczam na zajęcia dodatkowe z koszykówki i siatkówki. Jak można się domyślić moim ulubionym przedmiotem w szkole jest właśnie wychowanie fizyczne. W czasie wolnym chętnie słucham muzyki albo śpię. Może przejdźmy do tego, czego nie lubię. Ale od początku. Chemii, związków chemicznych, reakcji spalania i ogólnie reakcji. Nie lubię też testów z lektur, czytania lektur i ogólnie lektur. Nie lubię też liczenia wszystkiego co wykracza poza Twierdzenie Pitagorasa. W przyszłości chciałbym zostać barmanem, choć na dzisiejszy dzień obawiam się o swych klientów, bo właśnie pisałem kartkówkę z alkoholi, z chemii i modlę się o 3, a w porywach nawet o 4.  ;)  

Zobacz więcej

Kilka słów o nas...

30.01.2017

 Jesteśmy grupą 15 osób. Na co dzień uczymy się, mamy wolny czas, pasje i dużo nauki. Chcielibyśmy pokazać Wam trochę więcej niż nasze imiona, dlatego każdy z nas będzie miał możliwość przestawienia tego, co w życiu lubi, czego nie, jak pożytkuje wolny czas, kim chciałby zostać, czy chociażby dlaczego wziął udział w projekcie. Dlatego każdy z nas napisze kilka słów o sobie, każdemu poświęcony zostanie osobny post, który będziemy publikować każdego dnia. Zapraszamy do bliższego poznania życia zwyczajnych uczniów z nadzwyczajnymi pomysłami ;) 

Zobacz więcej

Gazetka szkolna - musi być

24.01.2017

Jak zwykle gazetka o projekcie musiała zawitać na naszym szkolnym korytarzu. Standardowa fotorelacja i kilka słów od naszej pani... i GOTOWE 

Zobacz więcej

Co robiliśmy na zajęciach ???- twórcza relacja naszej koleżanki.

23.01.2017

Jedna z uczestniczek projektu, przyszła malarka, niesamowita dziewczyna- Monika przedstawiła całe 5 dni zajęć na jednym plakacie ...  Zresztą sami zobaczcie...  

Zobacz więcej

V dzień - Jak działają banki?

20.01.2017

 Dzisiaj odwiedziliśmy dwa banki- Bank Spółdzielczy w Radziechowach-Wieprzu oraz PKO SA w Żywcu. Kolejny raz połączyliśmy naukę z zabawą. Zostaliśmy przyjęci bardzo ciepło, gdy przybyliśmy czekał już na nas słodki poczęstunek oraz sam prezes banku, który opowiedział nam o tym, jak działają banki, od czego zależy funkcjonalność tych instytucji, gdzie to wszystyko się zaczęło. Dowiedzieliśmy się także o kilku ciekawostkach, np. od czego pochodzi słowo "bank". Na koniec dostaliśmy upominki w postaci pendrive. Tak przebiegła nasza wizyta w banku w Radziechowach. Natomiast w Żywcu czekał na nas pan, który w postaci prezentacji multimedialnej ukazał nam pozytywy i korzyście płacenia telefonem. Po godzinnej prezentacji nadszedł czas na quiz z nagrodami. W międzyczasie zobaczyliśmy poszczególne oddziały banku oraz kilka zabezpieczeń pieniędzy, dzięki którym możemy zorientować się, czy są fałszywe. Cała wizyta przebiegła sprawnie, nie zabrakło w niej naszych pytań oraz uśmiechu. Dziękujemy, że mieliśmy możliwość dowiedzieć się tych wszystkich rzeczy, sprawdzić siebie i cieszyć się nagrodami. Było świetnie i z pewnością chcielibyśmy to powtórzyć w najbliższej przyszłości :) 

Zobacz więcej

dzień IV "wszystko o pieniądzu" - czy warto oszczędzać?

19.01.2017

  "Oszczędzają bogaci i nam się opłaci". Czwartek, to już kolejny dzień naszych zmagań z projektem. Dzisiaj zajęliśmy się wymianą towaru za towar tzw. transakcją barterową. Każdy uczeń otrzymał określoną ilość produktów. Ustalił towary, które chce wymienić, i te które ma zamiar zostawić dla siebie. Rozpoczęła się gra, wszyscy walczyli, by zdobyć swoje wymarzone rzeczy. Niektórym się udało. Później doszły pieniądze, nazwaliśmy je Wieśkami. Sprawiły one to, że wymiany stały się troszkę prostsze.Sięgaliśmy po nie często, aby dopłacić do towaru. Zabawa ta nauczyła nas, że wymiana towaru za towar nie jest wcale taka prosta. Wymaga sporego nakładu czasu, gdyż należy znaleźć osobę, która chce się z nami wymienić.Dlatego bardzo się cieszymy tym, że zostały wprowadzono pieniądze do naszej gospodarki. Następnie poznaliśmy funkcje pieniądza i dowiedzieliśmy się jak przebiegała jego historia. Kolejnym zadaniem było zapoznanie się z pracą banku centralnego, który nosi nazwę Narodowy Bank Polski. Poznaliśmy jego główne zadania, podzieliliśmy się w grupy i w nich je opracowaliśmy, tworząc plakaty. Wszyscy pracowali bardzo sumiennie , nawet jedna grupa wpadła na pomysł zrobienia krótkiego skeczu obrazującego funkcje NBP . Po zaprezentowaniu naszej pracy, podsumowaliśmy wnioski. Na koniec dostaliśmy rozsypaną układankę , w której należało znaleźć odpowiedni opis do bankowego pojęcia. Zadanie…

Zobacz więcej

Dzień III -" Z wizytą i lokalnego przedsiębiorcy i nie tylko..."

18.01.2017

W trzecim dniu odwiedziliśmy zakład Automatyki Przemysłowej działający w naszej wsi. Zajmuje się on dostawą sprzętu energoelektronicznego dla potrzeb kopalni i przemysłu ciężkiego.  Podstawowe informacje jakich sie dowiedzieliśmy to m.in.co produkuje zakład, jak działa i gdzie wysyła swój towar. Odwiedziliśmy podstawowe pomieszczenia zakładu ( pracownie inżyniera, wielką halę produkcyjna ).dowiedzieliśmy się jak z trzyosobowej załogi, która pracowała w przydomowym garażu powstał zakład zatrudniający ponad 30 osób i w jaki sposób zdobywa się rynki zagraniczne. Około godziny 11 wróciliśmy do szkoły gdzie kontynuowaliśmy zajęcia o przedsiębiorczości. Ogładaliśmy filmy o rożnych sytuacjach na rynku m.in. o inflancji oraz zakładaniu firmy. Ciekawe ilu przyszłych przedsiębiorców jest wśród nas?

Zobacz więcej

Nasz II dzień z ekonomią

17.01.2017

 To już drugi dzień naszych projektów edukacyjnych, w których mamy okazję brać udział. Zajęcia rozpoczęliśmy już z samego rana. Najpierw uzupełnialiśmy tabele, które pomogły nam uświadomić sobie własne zalety, osiągnięcia, umiejętności, ale także wady, bo każdy z nas je posiada. Dzięki temu mogliśmy zastanowić się nad naszą karierą zawodową. W dalszej kolejności bawiliśmy się w produkcję książek. Podzieliliśmy się na grupy, wymyśliliśmy swoje nazwy wydawnictw. Z kolei przesympatyczna Pani studentka wytłumaczyła nam zasady, które powinny zostać spełnione, aby wyprodukować jedną książkę. Musieliśmy być bardzo dokładni, aby nasze książki przeszły kontrolę jakości. Zabawa dzieliła się na rundy o różnych możliwościach i trudnościach z jakimi musieliśmy sobie poradzić. To ćwiczenie zdecydowanie najbardziej nam się spodobało. Każdy mógł zobaczyć, iż to wcale nie takie proste i wymaga dużej odpowiedzialności. Po skończeniu zarządzania produkcją książek udaliśmy się na krótką przerwę, aby móc coś przekąsić. Następnie rozmawialiśmy o tym, jakie cechy charakteru powinien mieć dobry przedsiębiorca. Zrobiliśmy plakaty, w których uwzględniliśmy te cechy. Po przedstawieniu wyników odbyła się dyskusja nawiązująca do kolejnego zadania, w którym zastanawialiśmy się jakie są zalety i wady prowadzenia własnej firmy. Zapisaliśmy je w tabeli, a następnie przedstawiliśmy nasze pomysły pozostałym grupom.  Na tym skończyliśmy dzisiejszy dzień pracy nad projektem. Nauczyliśmy…

Zobacz więcej

I dzień z projektem

16.01.2017

     Dzisiaj pierwszy dzień z projektem. Poznawaliśmy dziś pojęcia takie jak: konkurencja, popyt, podaż. Dzień obfitował w rozmaite zabawy, takie jak np. giełda jabłek, gdzie naszym zadaniem było sprzedanie lub kupienie skrzynki czerwonych jabłek w taki sposób, by- w zależności od pełnionej funkcji – sprzedającego lub kupującego- sprzedać jak najdrożej, a kupić jak najtaniej. Co jakiś czas wskazówek udzielała nam Pani Kaja- nasza opiekunka na czas poznawania podstawowych zasad przedsiębiorstwa. Wiemy, że to, czego nauczymy się teraz, będzie widoczne w przyszłości i na pewno nam się przyda.      Wykonaliśmy także plakaty- po podzieleniu się na grupy każda z grup otrzymała spersonalizowany wyraz. Naszym zadaniem było wypisanie lub wyrysowanie rzeczy bądź czynności kojarzącej nam się z danym słowem. Uważamy, że taka forma nauki jest zdecydowanie lepsza od uczenia się regułek.     Mając możliwość wykorzystywania w praktyce naszej wiedzy uczymy się dużo efektywniej. Bardzo cieszymy się z faktu, że mamy możliwość wzięcia udziału w tym projekcie. PODSUMOWANIE DNIA:Dzisiaj nauczyliśmy się,co to jest:popyt  podaż konkurencja równowaga rynkowawolny rynek

Zobacz więcej

Dzień dobry, czy to na własne konto?

16.01.2017

   Dziś zaczynamy naszą przygodę z projektem "Na własne konto". Jako piętnastoosobowa grupa mamy szanse poznać i nauczyć się zupełnie nowych, przydatnych rzeczy i pojęć. Bardzo cieszy nas- jako uczniów spotykających się na co dzień z tzw. "suchymi regułkami" - inna droga edukacji. Dużo możemy nauczyć się w praktyce- a Wy możecie śledzić nasze postępy, wrażenia, opinie, właśnie tutaj.   Doceniamy to, że projekt jest skierowany bezpośrednio do nas, jest dla nas. Tutaj my mamy możliwość rozwijania siebie, swoich zainteresowań, mamy możliwość lepszego poznania swoich osobowości, sprawdzenia się na różnych płaszczyznach i- przede wszystkim- mamy możliwość nauki przez zabawę. Z niecierpliwością oczekujemy pierwszych zajęć i zapraszamy, abyście przeżyli je razem z nami.                                                                                           Uczniowie Zespołu Szkół                                                                                    …

Zobacz więcej

«  Poprzednie 1 2 Następne  »